Saturday, March 29, 2014

Apa Itu DIY ?

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Mesti korang selalu kan baca atau dengar perkataan "DIY " ni ? Tapi korang tau tak apa menda tu ? Saya sendiri banyak jugak ternampak word "DIY", tapi tak tau maksud dia apa. Mula² tu saya biarkan saja, tapi lama² terfikir jugak apa maknanya.

"DIY" = do-it-yourself.

Do-it-your bermaksud buat sendiri tanpa bantuan professional. Selalunya yang "DIY" ini menggunakan barangan terpakai atau barang yang kita selalu pakai dalam seharian. Contoh macam dalam gambar di bawah.





7 comments:

  1. kreatifnye.... cantik2 lak tuh..

    ReplyDelete
  2. @Faizol Dee
    kan ? memang la. nk DIY ni kene berjiwa kreatif. :)

    ReplyDelete
  3. Diy- ke-kreatif-an itu satu seni. >.<

    ReplyDelete
  4. Great DIY ideas. I love it when you can DIY and save a few bucks.

    ReplyDelete
  5. haaa.. yang ni memang TB suka sangta.. TB pun selalu gak DIY macam2 barang sebab rasa macam syok je sesuatu terhasil dari kerja tangan kita sendiri kann

    ReplyDelete

Sila comment dengan perasaan yang teruja dan gembira supaya anda gembira selalu ^_^